Katten Botvid Historia

Alla inlägg den 22 oktober 2011

Av Botvid - 22 oktober 2011 20:22

 Hej igen!

 Oj vad gott det var med varm svamp smörgås! jag tog ett litet äpple en gul lök och kantarellerna och stekte i lite smör, sen slog jag på grädde och så fick de koka en stund, lite kryddor också  salt svartpeppar och organo! Tog smör på brödet och la svam stuvningen uppe på, tomat skivor och ost, in i ugnen i ca 20-25 min. OJ mycket gott!

 Prova ni kommer att tycka om det jag lovar!   


 Om det blir sol imorgon skall jag tvätta färdigt mina fönster, jag har kvar vardags-tv:rum fönster    Annars vet jag inte, jo jag har lite tvätt att stryka, också ska jag ta en lång promenad, har inte varit ute på hela dagen, måste ha frisk luft!


 Ha det gött!   "FÅNGA DAGEN"   

Av Botvid - 22 oktober 2011 18:21

 Hej bloggen! Har lagt in en ny presentations bild!

    Jag när jag sitter på altan sista gången i år! ja det är roligt att förnya bloggen!  Idag har jag tagit det lugnt,   och läst en bok, den heter

  "Det goda inom dig" av Linda Olsson. Mycket bra författare, läst hennes två tidigare böcker och de var också mycket bra. Nu ska jag göra varm svamp smörgås mmm! jag fick kantareller av Anna! Det ska bli gott!   


         "FÅNGA DAGEN"


Av Botvid - 22 oktober 2011 13:53

 Tassmys på er!


       


 Här är jag igen! Jag vet inte vad jag ska hitta på idag, de är mulet och regnet hänger i luften, inget kul alls, så jag sitter i fönstert och tittar på fåglarna, de är det roligaste jag har kommit på."Svanstråkigt", jag blundar och lägger ner huvudet i blomkrukan istället Nosgöttit tycker jag!   Har ni något Myskul att berätta? Ha de Tassmysigt!


  Nospuss på dig Kajsa,   Och Tasskul på er alla kattvänner! MJAU!

          "FÅNGA IN DAGEN"   

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11 12 13
14
15 16
17 18 19
20
21 22 23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Min lilla Gästbok

Länkar

  Jag bor i Västsvergie

Jag tycker om:

Träna

Fika

Min katt Botvid

Och mina vänner

Resa

Omröstning

Handarbete


Ovido - Quiz & Flashcards