Katten Botvid Historia

Alla inlägg under juli 2011

Av Botvid - 25 juli 2011 22:21

   


 Botvid är en svartvit liten katt, som kom till oss i juni 2010, då han blev utslängd ur en bil.

 Det var våran granne som såg en bil stanna och att de kasta ut en liten katt, han skulle

 åka till jobbet, men den lille katten var hungrig så han gav honom av sina smörgåsar

 som han skulle ha på jobbet. den lille katten sprang runt och skrek och var jätte rädd,

 så min sambo tog med honom in där han fick mat och sen somnade han i får soffa.

 Och sen blev han kvar här hos oss.


   


 Han är en underbar liten katt som vi älskar mycket! Han är snäll och mycket kelig

 och han tycker om att sitta på trappan och titta på folk, han gillar också när grannhunden

 Alfons kommer och hälsar på.


   


 Ja hur kan någon göra så mot en liten katt????? Fy FY FY   


 Gokväll och sov gott  "FÅNGA DAGEN"   

Av Botvid - 25 juli 2011 21:30

  Hej på er!  Ikväll har jag tittat på LOTTA PÅ LISEBERG Jag tycker man blir glad, Och Lill Lindfors är helt underbar, Ja det kan behövas efter helgens tråkigheter i Norge, Ja det är svårt att fatta vad som hänt, Jag tror vi alla behöver lite glädje för att kunna fortsätta efter det som hänt !


 Idag har vi varit i stan på banken och apoteket, Och sen tog vi en fika på Ritz Cafè  ! Jag är ledig imorgon men vet inte vad jag ska göra då!


 BOTVID    han tar det lugt när det är dåligt väder, och gottar sig med stekt makrill mums mums!


   Vi ses snart igen!        "FÅNGA DAGEN"   

Av Botvid - 24 juli 2011 18:30

  Hej! Vi har haft besök av våra vänner i efter middag, och lille Ludde en mycket snäll hund.  Botvid satt i fönstret i tv-rummet och tittade på honom, och när han drack upp Botvids vatten på golvet.   Det blev kaffe och glass, och mycket prat.


      Roligt att ni kom!


              Ska snart börja jobba, Ha en bra kväll!

      "FÅNGA DAGEN"    

Av Botvid - 24 juli 2011 12:19

    Hejsan!  Jag har jobbat inatt, och ska jobba en natt till, sen är jag ledig två nätter.

  Vädret:     inget roligt. Har inget att berätta om just nu, ska skriva på min bok en stund,   innan middagen!  Nu dricker jag kaffe   Men vi hörs sen !


          "FÅNG DAGEN"

Av Botvid - 23 juli 2011 15:06

   HEJ!


 Pyssel är kul!

 Jag har gjort en present påse till en kompis!  För hon är en underbar kompis!


   

 Hoppas du tycker om den!


   


 Botvid är ute i solen, För nu har det slutat regna och solen kommit fram!


   Så nu ska jag ta en kopp kaffe på altan.


          "FÅNGA DAGEN!    



Av Botvid - 23 juli 2011 12:59

  Hallå! Ja det regnar, och de har det gjort hela natten, de har kommit över 22mm, Jag skulle åkt till Överby ett köpcenter, men det får bli i morgon, om vädret är bättre.


   Det är mycket hemskt det som hänt i Norge, Jag tänker på er alla i Norge!


    Kan inte mer!       "FÅNGA DAGEN"



Av Botvid - 22 juli 2011 16:12

 Hej! Nu ska jag duscha och göra mig iordning, och gå till jobbet,

 Jag åter kommer i morgon med ny blogg,


      Jag ska sova på jobbet!  Ha en bra eftermiddag och kväll!


              "FÅNGA DAGEN"        Botvid hälsar!

Av Botvid - 22 juli 2011 10:38

  Hej Hej!


      Blommor inne och ute!


  Regn Regn Regn ja idag   och jag tror de kommer att hålla på hela dagen!


    Botvid ligger inne och myser, tycker inte om när det regnar.


 Jag ska arbeta i natt, men nu ska jag stryka min tvätt,   Men först en kopp!!!


   Vi hörs sen!    "FÅNGA DAGEN"



Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Min lilla Gästbok

Länkar

  Jag bor i Västsvergie

Jag tycker om:

Träna

Fika

Min katt Botvid

Och mina vänner

Resa

Omröstning

Handarbete


Ovido - Quiz & Flashcards